Apenpokken.

Algemene oproepen, berichten, verhalen m.b.t. Erotic Cinema in Amersfoort
gay1982
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jan 2014 17:53
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 41
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een MAN
Contacteer:

Apenpokken.

Bericht door gay1982 »

Zijn er mensen die zich een beetje zorgen maken over de apenpokken?
De gedachte van besmetting remt mij, helaas, om de cinema te bezoeken.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Graag wat tips.
Thanks! :-)
Gebruikersavatar
blueboy
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:45
Geaardheid: homo
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 50
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een MAN
Fetish: Squirting
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door blueboy »

Better safe than sorry! Als je besmet raakt en je overal bulten krijgt heb je toch wat uit te leggen. Thuis, op het werk, bij je sexpartners? Ik zeg eigen keus en eigen verantwoordelijkheid. Ik wens je veel wijsheid toe. Ik blijf voorlopig even thuis.
Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jul 2021 09:47
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 60
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een MAN
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel
Fetish: Squirting
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door Bee »

Ik heb ook zorgen, dus ga ik niet meer naar de sexbios. Ik wacht totdat er een vaccin beschikbaar is. jammer, want ik vind naakt dagen bij Erotica zo opwindend.
Gerrit Willem
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 jan 2018 20:01
Geslacht: Man / Cis-man
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een VROUW
Geaardheid bij stel: Homo seksueel
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door Gerrit Willem »

Iedereen is bang tegenwoordig. Heb vroeger ons land tegen de Russen verdedigt, toen was je bang.
1 kuchje en de hele cinema in de stress.
Over cinema gesproken, vanmiddag EC Arnhem?
hans1971
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2014 09:57
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 44
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door hans1971 »

Ik ga voorlopig niet vanwege de pokken. De kans om wat op te lopen is echt veel te groot op het moment.
Japansedraak
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2017 14:22
Geaardheid: hetero
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 44
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een VROUW
Geaardheid bij stel: Homo seksueel
Fetish: Squirting
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door Japansedraak »

Voor de mensen die vroeger ingeënt zijn voor 1974 tegen de pokken hoef je je geen zorgen te maken.
Deze enting werkt zo'n 75 jaar door ongeveer. Dus dat is een rekensommetje.
Uitzonderingen daargelaten voor personen die in de risicofactor zitten van gezondheid issues en leeftijd.

Wees niet bang maar wees behoedzaam. En praat erover......

Happy Fucking!
Gr, Peter
ron77
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 mei 2018 23:51
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 48
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een VROUW
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door ron77 »

Bee schreef: 29 jul 2022 07:18 Ik heb ook zorgen, dus ga ik niet meer naar de sexbios. Ik wacht totdat er een vaccin beschikbaar is. jammer, want ik vind naakt dagen bij Erotica zo opwindend.

Dat is er en ben er zelf mee ingeënt in de jaren 70. Wel net zo'n fijn gevoel.
Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jul 2021 09:47
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 60
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een MAN
Geaardheid bij stel: Hij biseksueel
Fetish: Squirting
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door Bee »

Dit is een gerustelling. Dank voor de informatie.
hans1971
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2014 09:57
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 44
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door hans1971 »

Het oude pokkenvaccin biedt ongeveer 20 jaar bescherming, waarbij het de vraag is in hoeverre het bescherming biedt tegen apenpokken. Kortom: reken je niet rijk.
Joost04
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2020 23:28
Geaardheid: bi
Geslacht: Man / Cis-man
Leeftijd: 53
Waar ben je op naar zoek?: Ik ben een man en zoek een STEL
Locatie: Amersfoort/ Hilversum
Contacteer:

Re: Apenpokken.

Bericht door Joost04 »

Ik maak me eerlijk gezegd ook wel zorgen over die apenpokken. Maar ja... Het bloed kruipt nog wel es waar het dat wellicht beter wat minder vaak zou kunnen doen... Seks is gewoon verschrikkelijk lekker, en om dan een poosje niet te mogen vind ik bijzonder lastig... Gelukkig heb ik vanavond mn eerste vaccinatie kunnen halen. Omdat ik PrEP slik. Je kunt op de site van het RIVM ( https://www.rivm.nl/monkeypox-apenpokken/vaccinatie ) nalezen of je voor vaccineren tegen monkeypox in aanmerking komt. Zelf een aanvraag doen voor vaccinatie heeft echt geen zin: er zijn nu in NL maar 60.000 vaccins beschikbaar. Je moet dus voor vaccinatie uitgenodigd worden door een GGD. Ik sprak gisteren een monkeypox-arts (ik werk toevallig zelf ook bij de GGD) en die schatte in dat daar nu ongeveer 35-40.000 mensen - vooral mannen - mee gevaccineerd kunnen worden. De vaststelling van de risico-groepen die gevaccineerd mogen worden is naar mijn idee vooral bepaald door het beperkt aantal beschikbare vaccins. Als je niet tot 1 van de 3 groepen behoort die nu gevaccineerd mogen worden, wil dat echt nog niet zeggen dat je geen risico loopt.

Mocht je wel PrEP slikken, maar dat niet via de GGD krijgen, vraag dan de arts die de PrEP heeft voorgeschreven of hij jouw gegevens heeft doorgegeven aan een GGD. Dat gebeurt namelijk niet automatisch: de arts moet daar zelf contact over opnemen, je kunt dat ook niet zelf doen. In de regio Utrecht krijgt maar een klein deel van de PrEP-gebruikers hun PrEP via de GGD, de meeste mensen krijgen het via hun huisarts, een arts-seksuoloog of een andersoortige arts.

Monkeypox is nu nog vooral een MSM-aandoening, maar vermoedelijk wordt dat over een tijdje wel anders, gaan ook meer vrouwen het oplopen. Het zou me ook niet verbazen als er over een tijdje wel meer vaccins beschikbaar komen, omdat de cijfers wel snel oplopen. De incubatietijd is nogal wisselend: gemiddeld 8,5 dag. Maar het kan ook 3 weken duren voor je de eerste symptomen krijgt. Je kunt een besmetting al doorgeven nog voor je zelf waarneembare symptomen hebt.

Wat hierboven geschreven werd over dat vaccinatie tegen pokken vroeger zou helpen tegen monkeypox nu klopt trouwens echt niet.... Er is nog heel veel onbekend over hoe het virus nu reageert. Virussen veranderen (muteren) nu eenmaal door de tijd heen. Dat is bij griep zo, bij corona ook, en bij monkeypox ook. De inschatting is dat vaccinatie in je jeugd maakt dat - als je nu monkeypox krijgt - de aandoening minder heftig verloopt. Dat is ook de reden dat mensen die nu tot de risico-groepen behoren en vroeger al gevaccineerd zijn nu maar één prik krijgen. Mensen die vroeger niet tegen pokken ingeënt zijn, krijgen nu 2 prikken. Er moet 4 weken tussen de 1e en 2e prik zitten, en men schat nu in dat de bescherming tegen monkeypox 2 weken na die 2e prik dan ongeveer 85 % is. De verwachting is wel dat áls je dan 2 weken na de laatste vaccinatie het virus alsnog oploopt, dat het ziekteverloop wel veel minder heftig is.

Voor meer info kun je terecht op de site van het RIVM en de GGD. De info daar is wat ambtelijk. Op de sites van SOA Aids Nederland en Mantotman is de informatie wat gebruiksvriendelijker.

Maar laten we ook niet al te bang zijn, en het leven wel ook een beetje leuk houden: goed uitkijken naar symptomen, zowel bij jezelf als bij de ander, kan wel ook al veel gedoe voorkomen. Monkeypox is vooral vervelend, maar verloopt meestal mild. De gloryholes laat ik daarom zelf voorlopig even achterwege, net als hele donkere darkrooms. Ik wil zeker nu zien 'wat voor vlees ik in de kuip heb'. Maar om nu helemaal niet meer naar de EC te gaan... tja, daarvoor vind ik t daar toch te leuk...
Plaats reactie
Gebruikers op dit forum: Fuzzie en 4 gasten